Počátky zkušebnictví se na pracovišti zkušeben v Kolíně datují od poloviny padesátých let, tehdy zde působilo Vývojové středisko paliv a maziv, ze kterého v sedmdesátých letech vznik Výzkumný ústav paliv a maziv k. p. Benzina. Novodobá historie zkušebny se začala utvářet od roku 1996, kdy byl postupně utlumován program zkoušek motorových paliv a maziv na laboratorních motorech Petter, vznětovém motoru Volkswagen a dvoutaktních motorech ČZ. Jednotlivá zkušební stanoviště byla postupně modernizována k provádění funkčních zkoušek motorů a jejich komponent.
Zavedli jsme nové typy zkoušek podle potřeb zákazníků – zejména zkoušky motorů při použití alternativních paliv CNG, na bázi etylalkoholu – náhrada benzinu (palivo E85), resp. motorové nafty (palivo E95) apod.
Pro využití alternativních paliv a s tím spojenými požadavky na vývoj nových zkušebních postupů a metodik nabízíme:
Kromě standardně zavedených funkčních zkoušek motorů máme zkušenosti z provádění dalších druhů motorových zkoušek zaměřených na hodnocení:
Pro provádění funkčních zkoušek motorů jsou k dispozici čtyři plně automatizovaná brzdová stanoviště:
Zkušební boxy jsou prostorné, takže umožňují montáž motoru s výfukovým systémem téměř ve vozovém provedení. Výfukové plyny jsou odsávány samostatnou výkonnou ventilací. Každé brzdové stanoviště je v samostatném boxu s účinným větráním. Všechny brzdy jsou z produkce firmy Schenck, postupně v posledních letech vlastními silami zmodernizované na provoz v nepřetržitém režimu. Stanoviště jsou plně automatizovaná, řízená procesními počítači.
Zkušební stanoviště s brzdou Schenck E180 je umístěno v klimatizovaném zkušebním boxu, kde je možno trvale ve všech zkušebních režimech udržet konstantní teplotu podle požadavků zkušebních norem nebo zákazníka.
Na dvou stanovištích je možné provádět zkoušky tzv. tepelným nárazem, tzn. proplachovat motor chladicí kapalinou o teplotě až -25°C.
Na všechna stanoviště je přímý výhled z řídícího centrálního velínu, resp. jsou monitorována kamerovým systémem.
Všechna stanoviště jsou standardně vybavena:
Pro zkoušky dílů motorů, zejména alternátoru, hnacího řemene a kompresoru klimatizace, jsme vyvinuli kombinované měřící zařízení se zatěžovacím odporem pro zatěžování alternátoru v rozsahu 0 až 100 A.
Pro kontrolu výfukových plynů jsme vybaveni přístroji SUN MEA 1500 (MEA 9000) pro měření CO, CO2, HC a O2. K dispozici máme zařízení pro diagnostiku elektroniky motoru včetně řídících jednotek motoru firmy VAG-COM a DiagRA D. Zkušebna disponuje vlastním palivovým systémem s maximální zásobou paliva 10 000 litrů ve dvou nadzemních palivových nádržích, vybavených centrální čerpací automatikou včetně rekuperace II. stupně. Obě nádrže jsou dále vybaveny zařízením pro míchání paliv.
Pro zkoušky startovatelnosti a odolnosti dílů motoru při teplotách do -40°C je k dispozici upravená chladicí komora o využitelném objemu 3 m3.
SGS Czech Republic s.r.o.
U Trati 42
100 00, Praha 10 - Strašnice
Česká republika
Telefon: +420 274 021 310
Fax: +420 274 817 287
Praha, 18. června 2019 Společnost MOL Česká republika uzavřela dohodu s firmou SGS..
Dne 20. března 2019 byly za účasti zástupců Městské části Praha 9, médií, SGS..
Společnost SGS Czech Republic se v rámci svých aktivit k inspekčnímu Programu..
3 OCHRANNÉ SGS ZNÁMKY DEKLARUJÍCÍ GARANCI KONTROLY KVALITY PALIV V CELÉM..
Společnost SGS Czech Republic se v rámci svých aktivit k Programu kontroly kvality..